Casuta din turta dulce

A prepara o casuta din turta dulce de craciun este bucuria copiilor .
Anul acesta am inceputo inainte de craciun si am reusit sa o asamblez dupa craciun. Bucuria lui Alex insa a fost mare, mult mai mare decat anul trecut .

Anul acesta m-am inspirat din revista Good Food editia Decembrie 2008 Ianuarie 2009 .









Ingediente:

250 g unt fara sare
200 g zahar tos brun
o canita de miere
600 g faina
2 lingurite praf de copt
4 lingurite ghimbir macinat

Pentru decor
200 g fulgi de migdale
2 albusuri de ou
500 g zahar pudra , plus extra pentru presare
125 g mini batoane din ciocolata
selectie generoasa de dulciuri
1 mini rulou de ciocolata
cateva bilute argintii comestibile pentru decor ( optional)

Aceasta este reteta asa cum apare in revista . Pe parcurs am sa va zic ce modificari am facut eu:

1. Se incalzeste cuptorul la 200 grade C . Se dizolva untul cu zaharul si mierea intr-un vas . Se amesteca faina cu praful de copt si ghimbirul macinat intr-un bol mare , apoi se adauga unt compozitiei pentru a obtine o coca . Daca nu se leaga, se adauga un strop de apa .


2. Se decupeaza modelul . Se aseaza o foaie pergament pe suprafata de lucru si se intide un sfert din aluat la grosimea a doua monede . Se taia una dintre sectiuni , apoi se transfera bucata de turta dulce pe hartia pergament , intr-o tava , se repeta procedeul cu aluatul ramas , ruland din nou bucatile ramase, pana cand se obtin doi pereti laterali , doi pereti fata spate, si doua placi de acoperis . Aluatul ramas poate fi decupat in forma de pomi de Craciun , daca doriti ( Eu din aluatul ramas am facut un dreptunghi din care am costruit baza pe care sta casuta )

3. Se aleg fulgi intregi de migdale si se infing in placile de acoperis, cu partea ingusta in sus pentru a arata ca tiglele de pe acoperis.( eu nu am avut fulgi de migdale ) Se coc toate sectiunile 12 minute , pana cand devin ferme si putin mai inchise la culoare pe margini . Se lasa sa se raceasca alte cateva minute , pentru a se intari, apoi se decupeaza usor pe margini dupa model , pentru a obtine margini precise.

4. Se pun albusurile e ou intr-un bol mare , se adauga zaharul pudra , apoi se amesteca pentru a obtine o glazura groasa si moale. Se pune glazura intr-un sprit cu capat de marime medie. Se traseaza glazura pe marginile peretilor , unul cate unul, pentru a-i fixa impreuna. Folositi un bol mic ca suport pentru peretii din interior . Apoi se lasa sa se raceasca cateva ore.

5. Odata uscati peretii , se indeparteaza bolul si se fixeaza placile acoperisului . Unghiul este abrupt astfel ca va fi nevoie sa le mentineti presate cateva minute, pana cand galzura incepe sa se usuce . Se lasa sa se raceasca complet ,cel mai bine peste noapte . Pentru decor, se aplica cu spritul putine galzura pe lungimea a 20 de minibatoane de ciocolata. si se aplica pe latime , pe peretii exteriori ai casei. , Folositi trei , pe lungime, pentru usa.

6. Cu ajutorul glazurii, se lipesc bomboane de jur imprejurul usii si deasupra acesteia . Pentru a crea turturii, se tine spritul intr-un unghi de 90 grade cu acoperisul si se traseaza glazura , miscand capatul spritului inainte si inapoi- pana cand galzura va lasa o dara ascutita . Astfel se decoreaza partea din fata a casei. Se taie in diagonala mini-ruloul de ciocolata , apoi se fixeaza cu glazura pe acoperisul casei, pentru a crea hornul . Se aseaza putina glazura si deasupra lui .
Daca ati preparat pomi de Craciun , se decoreaza , asezandu-le cate o biluta argintie in varf. . Se presara zahar pudra peste acoperisul casei . Casuta din turta dulce va fi comestibila timp de o saptamana, insa se va pastra o perioada indelungata.

Modelul :

poate fi desenat pe o bucata de hartie sau carton si cu ajutorul copilului decupat
Placile acoperisului x2
-17 cm lungime
-13 cm latime

Marginea mai ingusta este orientata in sus , acoperisul fiind foarte ascutit.

Peretii laterali x2

-7 cm lungime
-9 cm latime

Peretii fata spate x2

-12 cm la baza
-7 cm marinea pana cand incepe sa se incline
-partea inclinata -15 cm lungime pe fiecare parte pana cand se intalnesc intr-un punct.















Noi dupa ce am lipit patile , am decorat cu glazura acoperisul si am pus bomboane . Aici Alex mi-a fost de mare ajutor. Apoi cu restul glazurii am imitat zapada de pe jos.
Sa va povestesc ca de incant era Alex. Se auzea doar woau , woau , mami facut casuta !

E migaloasa de facut , dar bucuria copiilor merita !!

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu